Като част от транспортния сектор, осъществяващ дейност в Европа, всеки е длъжен да спазва определени правила, наложени и съобразени с европейските изисквания. Тези правила са свързани главно с регистрацията на превозните средства, времето на управление, времето за почивка и не на последно място пътните такси за товарни автомобили в Европа. Те са валидни за всички камиони с товароносимост над 3,5 тона или автобуси с над 10 и повече места, включително мястото на шофьора. Тези норми са валидни без значение дали извършвате транспорт в страната, или чужбина, както и дали извършвате превозите като наети лица, или сте самостоятелно заето лице.
Държави в Европа, в които има винетни и пътни такси за камиони
Акценти
От изключителна важност е за всички шофьори и фирми, които осъществяват транспортна дейност на територията на Европа, да бъдат информирани относно размера и наличието на винетни и пътни такси в Европа. По този начин превозвачите могат да организират транспорта си и да намерят оптимални маршрути за своите превози. Ще посочим държавите, в които се заплащат винетни и пътни такси в Европа.
Държави с винетни такси в Европа
Ето и списък на държавите, в които се заплащат винетни такси:
- Австрия – винетна такса се заплаща за преминаването по магистрали на автомобили и мотоциклети;
- България – необходим е винетен стикер при преминаване по междуградската пътна мрежа;
- Румъния – винетен стикер е необходим за преминаване по магистрали и извънградски пътища;
- Словакия – винетен стикер се изисква само за преминаване на автомобили по магистралите;
- Словения – за магистралите се изисква заплащане на винетка, таксите за която са изключително високи;
- Унгария – заплаща се пътна такса за движение по магистралите;
- Чехия – изисква се винетен стикер за пътуване по магистралите;
- Швейцария – винетен стикер за движение може да бъде закупен само за период от една година.
Държави с пътни такси в Европа
Изискващите пътни такси държави в Европа са:
- Великобритания – заплаща се такса за някои магистрали и мостове;
- Германия – пътните такси в Германия за камиони важат за тежкотоварни пътни превозни средства над 12 тона, докато леките автомобили пътуват безплатно;
- Гърция – пътни такси в Гърция за камиони се събират за някои магистрали, тунели и мостове;
- Ирландия – заплаща се за магистрали, мостове и тунели;
- Испания – заплащат се доста високи такси за пътуване в страната;
- Италия – пътни такси в Италия се заплащат за преминаване през магистралите;
- Македония – за пътуване през страната таксите се заплащат на магистрални пунктове;
- Норвегия – заплаща се за движение по магистрали, мостове и тунели;
- Полша – такси се заплащат само на някои участъци от магистралите;
- Португалия – такси се плащат само за някои секции от магистралите;
- Сърбия – таксите се заплащат според километрите, изминати по магистралите;
- Турция – само за някои магистрали се изисква заплащане на пътни такси;
- Франция – пътните такси са относително високи и се заплащат на база изминато разстояние по магистралите;
- Хърватия – за основните магистрали в страната се изисква заплащане на пътни такси;
- Словакия – пътни такси в Словакия се заплащат от тежкотоварните автомобили.
Държави без пътни такси за камиони в Европа
Ето и списък на държавите, минавайки през които, не дължите заплащане на пътни такси в Европа:
- Андора;
- Босна и Херцеговина;
- Кипър;
- Естония;
- Молдова;
- Монако;
- Украйна;
- Лихтенщайн;
- Финландия;
- Малта;
- Люксембург.
Правила на Европейския съюз относно времето на управление
Както вече споменахме, съществуват изискавания, наложени от Европейски съюз, свързани с времето на управление, които са валидни за всички държави от Съюза за превози от тежкотоварни и пътнически превозни средства. Все пак съществуват някои изключения, които се прилагат за:
- редовни превози на пътници с дължина до 50 км;
- превозни средства до 7.5 тона, които превозват материали и оборудване за професионално ползване от водача в рамките на не повече от 100 км от базата;
- пътни превозни средства с допустима максимална скорост от 40 км/h;
- служби за гражданска защита, пожарни автомобили и армията;
- пътни превозни средства, осъществяващи дейности по пътна помощ до 100 км от базата;
- специализирани превозни средства, осъществяващи медицинска помощ, хуманитарна помощ или помощ за извънредни ситуации;
- специализирани превозни средства, осигуряващи поддържане на обществения ред;
- превозни средства, които преминават пътни изпитания за цели на техническо разработване;
- превозни средства с товароносимост под 7.5 тона, които се използват за превоз на стоки с нетърговска цел;
- търговски превозни средства с исторически статут.
Основни въпроси, свързани с преминаването на тежкотоварни автомобили в страните от Европа
Съществуват множество изисквания, свързани не само със заплащането на пътни такси в Европа, а и по отношение на организирането на самото преминаване през страните. Ще отговорим на някои важни въпроси, свързани с изискванията по организацията на пътуването на тежкотоварни автомобили в държавите на територията на Европа.
Каква е разрешената продължителност за шофиране
Параметрите, които обхващат продължителността на шофиране в държавите в Европа, са:
- позволено време на шофиране – 9 часа на ден и два пъти седмично до 10 часа на ден;
- 56 часа на седмица;
- по изключение се допуска удължаване с до един час, за да достигнете до крайната си точка или да се приберете.
Работното време обхваща не само часовете зад волана, но и:
- товарене и разтоварване;
- почистване и техническа поддръжка;
- наблюдаване на товаро-разтоварните дейности;
- административно оформяне на документацията.
Какво е времето за почивка
Необходимо е да се използват следните почивки по време на работа или след това:
- 45 минути на всеки 4 часа и 30 минути (могат и да се използват на два пъти – съответно по 15 и 30 минути);
- 11 часа почивка на всеки 24 часа работа, която може да се раздели съответно на 3 и после на 9 часа или намален период от 9 часа, максимум 3 пъти за период между две седмични почивки;
- след 6 дни шофиране е необходимо да почивате 46 последователни часа и още поне 24 часа всяка втора седмица.
Какво е седмична почивка
Може да ползвате непрекъсната седмична почивка от поне 45 часа. Но е необходимо по време на тази почивка да сте извън превозното средство. Почивката може да бъде намалена веднъж на всеки две седмици, но има категорично изискване тя да не бъде по-малко от 24 часа. При всяко подобно намаление на почивката трябва да компенсирате с равностойна еднократна пауза, която се прибавя към друга почивка с продължителност от поне 9 часа.
Предимства от използване на услугите от логистична компания bERS
Логистична компания bERS притежава повече от 10 години опит в международната и местната логистична индустрия и оперира, както на българския, така и на международния пазар. Изградената стабилна клиентска и партньорска мрежа фирма bERS поддържа с иновативния си подход към установени местни практики и грижа и внимание към най-дребните детайли, съпътстващи транспортните услуги и услугите по съхранение на стоки. Екип от специалисти се грижи за качеството на извършваните дейности в съответствие с всички установени изисквания и правила.
Складовите пространства на компанията са регулирани от Изпълнителната агенция по лекарствата и Българската агенция по безопасност на храните, което я прави предпочитана за стриктното съхранение на тези видове стоки. Фирмата разполага с автопарк със собствени и наети транспортни средства. Сред тях са такива, които предлагат транспорт с контролиран температурен режим.
Екипът на bERS извършва доставки на единични артикулни пратки, като предлага транспорт с хладилен камион на територията на няколко области в страната.
Доверете се на доказаните специалисти в областта на логистичните, складовите и фулфилмънт услугите.