Онлайн пазаруването улеснява повече от всякога потребителите в намирането на продуктите, които искат, на най-добрата цена. Тъй като физическите магазини бавно започват да остават на заден план, за сметка на тях, електронните се възползват от почти неограничената мащабируемост и световната клиентска база.
Въпреки че удобството при онлайн пазаруването е основна привлекателност за много потребители, положителният клиентски опит все още е жизненоважен за успеха. Ако обработката на покупките отнема твърде много време, или ако доставките се забавят, бизнесът ви може да пострада и може да загубите потенциални клиенти. Вместо да ограничавате предлагането си, помислете за използването на фулфилмънт център, за да управлявате инвентара на магазина си.
В тази статия ще разгледаме какво е фулфилмънт център и каква роля играе в онлайн продажбите. Ще научите как работи, по какво се различава от обикновения склад и какви предимства може да има за един електронен магазин. Също така ще ви предоставим полезни съвети за избор на подходящия фулфилмънт център и доставчик на услуги. Не спирайте да четете.
Какво е фулфилмънт център
Акценти
Фулфилмънт център – това е физическото място, където се осъществява обработване и изпълняване на поръчки от клиенти, направени през електронния магазин на търговците. За да ви помогнем да разберете, представете си типичния процес на изпълнение на поръчки за малък и среден онлайн бизнес.
Когато клиент направи поръчка, търговецът взема стоката от склада си, опакова я и я предава на превозвач, който я доставя на клиента. В зависимост от това колко успешен е вашият бизнес, бихте могли да прекарате по-голямата част от времето в опаковането на пратки и предаването им на подходящия превозвач.
Колкото повече поръчки получавате, толкова по-голям е рискът от грешка. Ако се опитвате сами да управлявате своя фулфилмънт, може да сбъркате и по този начин да си спечелите недоволен клиент.
Сега нека да разгледаме как може да протича този процес, ако решите да започнете да използвате услугите на фулфилмънт център.
Как работи един фулфилмънт център
Когато клиент направи поръчка, информацията се препраща към 3PL доставчик на услуги и неговия фулфилмънт център. В него вече се съхраняват стоките на търговеца, така че те поемат поръчката, опаковат закупените артикули и ги подготвят за изпращане. След това поръчката се предава на куриер, който извършва доставка до клиента. Това е същият процес, който би изпълнил и търговеца, само че фулфилмънт центърът сваля тежестта от раменете му и в много случаи го прави по-бързо и по-ефективно.
Фулфилмънт центърът е проектиран да изпълнява поръчки по бърз, ефективен и рентабилен начин. Той може да обработва поръчки от “бизнес към клиент” (B2C) и по-големи поръчки от “бизнес към бизнес” (B2B). В по-голямата си част B2B поръчките се изпращат директно до търговец, докато B2C поръчките се изпращат до дома на клиента.
Каква е ролята на фулфилмънт центъра в онлайн продажбите
Електронната търговия предоставя на клиентите достъп до широка гама от продукти, до които те може да нямат достъп във физическите магазини, в зависимост от местоположението им. Когато пазаруват онлайн, потребителите също така могат да сравняват цените. Онлайн пазаруването е нещо повече от просто намиране на най-добра цена – става въпрос и за ефективна доставка и цялостно положително изживяване на клиентите.
От страна на продавача онлайн пазаруването отваря изцяло нова клиентска база, която не се ограничава до определен регион. Въпреки че това създава потенциал за много по-високи маржове на продажби, то идва с няколко предизвикателства.
Недостигът на стоки например е често срещан проблем сред онлайн търговците. Това се случва, когато търговецът получи повече поръчки за даден артикул, отколкото има в наличност. След това той е принуден да се свърже с клиентите си, за да им каже, че артикулът не е на склад и доставката ще бъде забавена. Този вариант може да доведе до ниски нива на удовлетвореност на клиентите и потенциални загуби за онлайн търговеца.
Необходимо е само един ядосан клиент да напише лош отзив, който да разубеди другите клиенти да купуват вашите продукти.
В допълнение към свръхпродажбата, много онлайн търговци се сблъскват със следната грешка – да изпратят погрешен артикул на купувача. В този случай има голяма вероятност клиентът просто да анулира поръчката, вместо да чака изпращането на правилния артикул.
Колкото по-голям инвентар трябва да управлява онлайн бизнесът, толкова по-голям е рискът от проблеми. Ако в момента се опитвате да управлявате сами поръчките през електронния си магазин и се сблъсквате с тези и други проблеми, може би е време да обмислите услугите на фулфилмънт център.
Каква е разликата между фулфилмънт център и склад
Фулфилмънт център и склад често се използват взаимозаменяемо, но фактът е, че те са различни. И двете представляват големи сгради, използвани за съхранение на стоки, но реално предлаганите услуги могат да бъдат доста различни.
Складът е решение за дългосрочно съхранение, което се използва за съхраняване на продукти за продължителен период от време. В много случаи складът е индустриално пространство, предназначено да съхранява стоки в насипно състояние. Складовете се използват предимно от търговци на едро и фирми, които изпълняват B2B поръчки.
Фулфилмънт центърът изпълнява същата роля, която и складът, но с някои допълнителни услуги. В допълнение към съхраняването на инвентара, фулфилмънт центърът изпълнява поръчките на клиентите. Когато поръчката е направена през електронния магазин на търговеца, тя се препраща до центъра, където стоката се взима и опакова, след което се етикетира и се изпраща на клиента.
Ето кратко обобщение на разликите между склад и фулфилмънт център:
- Основната функция на склада е да съхранява инвентара, докато целта на фулфилмънт центъра е бързата обработка и изпращане на поръчките.
- Центърът изпълнява всички фулфилмънт услуги, включително договаряне на цени с превозвачи.
- Операциите в склад са относително статични, докато операциите във фулфилмънт центъра са много по-сложни и в постоянно движение.
Какви са предимствата на фулфилмънт центъра
Казано по-просто, предимството от използването на фулфилмънт център, за разлика от директното управление на собствения си инвентар, е, че не е нужно да се справяте с всичко сами. Може да звучи просто, но веднъж обърнете ли се към този тип услуги, никога няма да се върнете обратно. Веригата на доставки за онлайн търговците е сложна и фулфилмънт центрове улесняват нейното управление.
След като започнете да използвате услугите на фулфилмънт център, ще откриете, че процесът на изпълнение на поръчката не само протича много по-гладко, но и ще може да освободите време от своя страна, което да посветите на разрастването на бизнеса (вместо на управление му).
Ето някои от основните предимства на фулфилмънт центъра:
- Няма нужда да поддържате собствено складово пространство: Фулфилмънт центърът ви освобождава от необходимостта да използвате свой собствен склад за инвентара си – това е особено полезно за малкия бизнес.
- Аутсорсинг фулфилмънт: Вашият логистичен партньор подготвя и изпраща пратките вместо вас.
- По-ниски цени за доставка: Доставчикът на фулфилмънт услуги преговаря с превозвачите, за да Ви осигури най-добрата цена за доставка. Това означава, че спестявате пари от всяка пратка и увеличавате печалбите си.
- Двудневен срок за доставка и доставка през нощта: Фулфилмънт центърът ускорява процеса на изпълнение на поръчката и ви дава възможност да предложите 2-дневна или нощна доставка на вашите клиенти.
- Подобрено управление на запасите: Вашият инвентар ще бъде правилно организиран и съхраняван, така че винаги ще знаете какво има и какво няма на склад.
- Улеснено връщане и замяна на стоки: Фулфилмънт центърът обработва заявките за връщане и подмяна, което може да ви спести много неприятности.
- Позволява ви да се съсредоточите върху други части на вашия бизнес: Когато някой друг се грижи за вашия фулфилмънт, вие може да се съсредоточите върху други задачи, важни за развитието на вашия бизнес, като маркетинг, разработване на продукти и обслужване на клиенти.
Дотук придобихте задълбочени познания за това какво е фулфилмънт център и каква роля играе в онлайн продажбите. Ако сте готови да извършите смяната, има 3PL доставчици в цялата страна, които чакат. Продължавайте да четете, за да научите как да ги намерите.
Как да изберете доставчик на фулфилмънт услуги / център
Ако изпитвате затруднения да се справите с изпълнението на поръчките си, прехвърлянето на тази дейност на фулфилмънт център може да изглежда като идеалното решение. Има някои неща, които трябва да имате предвид, преди да се ангажирате с доставчик на 3PL услуги. На първо място трябва да определите дали е рентабилно решение да прехвърлите своите дейности на фулфилмънт център.
Цените варират при различните доставчици, но ще включват разходи за неща, като складови площи, оборудване, управление на складове, заплати на персонала, обезщетение и застраховка на работниците, опаковъчни материали, разходи за доставка и други. Някои доставчици на 3PL услуги предлагат фиксирана ставка, докато други добавят индивидуални такси.
В много случаи прехвърлянето на фулфилмънт услугите на външни изпълнители струва повече от това да вършите работата сами, но това, което наистина ще спечелите, е време. Ако управлението на инвентара и изпълнението на поръчките ви възпрепятства да извършите работата, необходима за разрастване на бизнеса ви, може да възложите фулфилмънта на външни изпълнители.
Не само трябва да вземете предвид разходите за прехвърляне на дейностите, но трябва да се уверите, че избраният от вас фулфилмънт център е съвместим с вашата платформа за електронна търговия. Типът софтуер, който използвате за своя електронен магазин, определя дали доставчикът на 3PL услуги и фулфилмънт ще може да получава, обработва и проследява поръчките ви.
Най-лесният вариант е да изберете доставчик, който може да се интегрира със съществуващия ви софтуер, вместо да променяте цялата си платформа за електронна търговия, за да съответства на доставчика.
Как bERS прави фулфимънта по-лесен
bERS е водещ доставчик на 3PL услуги за онлайн търговци. Ето някои от предимствата на работата с нас.
- Цялостен фулфилмънт. Вашият инвентар е разпределен в цялата ни мрежа от фулфилмънт центрове. Когато е направена поръчка, тя постъпва в центъра, който е най-близо до клиента. Това означава, че ще спестите пари от разходите за доставка и поръчките ще бъдат доставени по-бързо.
- Интеграции с вашата платформа за електронна търговия. bERS поддържа голямо разнообразие от платформи за електронна търговия. Интеграциите са лесни за активиране и са чудесна възможност за компании, продаващи на множество платформи.
- Прозрачно ценообразуване. bERS вярва в прозрачността. Нашият модел за ценообразуване е прост и лесен за разбиране.
Заключение:
Успехът на вашия онлайн бизнес зависи от удовлетвореността на клиентите. Ако клиентите са доволни от вашите продукти, фулфилмънт услугите и обслужването, е по-вероятно да препоръчат вашия електронен магазин на други и самите те да се превърнат във ваши редовни клиенти. Подходящият доставчик на фулфилмънт услуги може да рационализира процеса на изпълнение на поръчките ви за по-добро удовлетворение на клиентите.