Фулфилмънт услугите - необходимост за всеки електронен магазин

Фулфилмънт услугите - необходимост за всеки електронен магазин

Всеки търговец, който продава стоки през онлайн магазин, се сблъсква с така наречените фулфилмънт услуги, затова и този термин се свързва предимно с електронната търговия. След като уебсайтът ви стартира и работи – и започнете да получавате множество поръчки – усещате нуждата от начин за своевременно изпълнение и изпращане на тези поръчки.

Като търговец, може да възложите този процес на изпълнение и разпределение на доставчик на фулфилмънт услуги, или да го организирате вътрешно. В по-голямата си част фулфилмънтът в електронната търговия е процес, при който търговецът предприема стъпки за доставка на поръчка до купувача.

В тази статия ще научите повече за фулфилмънт услугите и защо са необходими за всеки електронен магазин.

Какво е фулфилмънт

Фулфилмънт са всички стъпки, които един онлайн търговец предприема от получаването на нова поръчка, през нейната обработка до доставката и връчването на тази поръчка в ръцете на клиента.

Процесът започва с клиент, който прави поръчка и приключва, след като я получи. Фулфилмънтът управлява и транзакцията за връщане, ако купувачът иска да върне продукта.
Ето кои са стъпките в процеса на фулфилмънт:

  • Получаване на стока;
  • Съхранение на инвентара;
  • Обработка на поръчки;
  • Доставка;
  • Обратна логистика.

Процесът на фулфилмънт може да бъде скъп и сложен. Някои търговци се справят с изпълнението му сами, докато други възлагат процеса на външна логистична компания или доставчик на 3PL услуги.

Нека разгледаме по-отблизо предимствата и предизвикателствата, свързани с осъществяването на фулфилмънт.

Уверен офис асистент взема поръчка по телефона

Какво включват фулфилмънт услугите

  • Получаване на нова стока. По същество, един търговец с електронен магазин има два варианта за управление на инвентара. Той може да избере да получава и складира стоките си в собствен склад или да възложи тази дейност на външен изпълнител, който да се погрижи за неговия запас и всички свързани задачи. В случай, че избере първата опция, търговецът ще отговаря за приемането на нови стоки, етикетирането, складирането и управлението на системата за инвентаризация. Ако търговецът реши да възложи това на външен изпълнител, тези задачи ще бъдат изпълнявани от доставчик на фулфилмънт услуги.
  • Съхранение на стоките. Ако решите сами да складирате стоките, които продавате, ще ви очакват още няколко задачи, след като предходната фаза бъде завършена. Основните задачи в списъка ще бъдат да съхранявате инвентара и да следите отблизо какви артикули влизат и какви артикули излизат от склада, за да може да изпращате поръчките без забавяне.
  • Обработка на поръчките. Търговците, които възлагат фулфилмънта на външни изпълнители, не е необходимо сами да обработват поръчките, тъй като те просто предават заявката на своя партньор и му позволяват той да се грижи за останалото. За търговците, които сами управляват инвентара си, това е частта, при която поръчката се взима от рафта, транспортира се до станция за опаковане, инспектира се за евентуални повреди, опакова се и се изпраща към клиента.
  • Доставка на поръчката. В зависимост от размера, теглото и специфичните изисквания на поръчката, се определя най-добрият начин на доставка. Обикновено за изпълнение на тази стъпка се сключва договор с превозвач от трета страна.
  • Обратна логистика. За клиентите на един електронен магазин възможността за лесно връщане и замяна на нежелани артикули е основен фактор при покупката. За да сте сигурни, че получаването, замяната и възстановяването на върнатите артикули са възможно най-ефективни, трябва да създадете ефективна система за обратна логистика. Автоматизирането на тази стъпка може да ви помогне да избегнете ненужен хаос и грешки.

Кой е най-подходящият фулфилмънт модел

Фулфилмънтът е един от компонентите на веригата на доставки. Има три основни модела:

Вътрешен фулфилмънт

При вътрешният фулфилмънт, търговецът използва собствените си служители, за да обработват поръчките. Служителите извършват всички стъпки от процеса. Вътрешният фулфилмънт е идеално решение за утвърдени компании, които искат да имат цялостен контрол върху всички процеси. Някои стартиращи електронни магазини сами обработват заявките си като евтина опция, особено тези с малък обем от поръчки.

Зает ден в офиса

Аутсорсинг фулфилмънт

Фулфилмънт, възложен на външни изпълнители, е когато доставката, съхранението и обработката на поръчките се извършва от трета страна (3PL). Компаниите, които нямат достатъчно място за съхранение или персонал, могат да изберат тази опция. В този случай доставчикът на фулфилмънт услуги се справя с целия процес на изпълнение от край до край. Стоките също така се съхраняват в склад, контролиран от доставчика на 3PL услуги, което означава, че компаниите, които използват аутсорсинг фулфилмънт, не трябва да инвестират в собствени складови бази.

Дропшипинг

Дропшипингът е подобен на аутсорсинг фулфилмънта, с изключение на това, че няма инвентар за управление. Търговецът не държи на склад артикулите, които продава. Вместо това, когато даден артикул бъде поръчан от електронния магазин на търговеца, той го купува от друг доставчик. Доставчикът може да бъде производител или компания, която набавя продукти от производителите, за да ги продава на дропшипъри. Доставчикът обработва всички поръчки и ги изпраща на вашите клиенти. Таксувани сте само за продуктите, които продавате.

Какво е фулфилмънт център

Фулфилмънт център е физическото местоположение, от което доставчикът на логистични услуги (известен също като доставчик на фулфилмънт услуги) осъществява изпълнението на поръчките на клиентите си. Фулфилмънт центровете съществуват, за да обработват онлайн поръчките и да ги доставят до клиентите, като по този начин облекчават търговците в управлението на този изключително важен, но предизвикателен процес. Повече за работата и функциите на един фулфилмънт център прочетете в тази статия .

Защо фулфилмънтът e важен

Днешните потребители са свикнали да получават поръчките си в рамките на два дни (или дори на следващия ден). И така, всеки желае да пазарува от електронни магазини с бързи и навременни доставки. Когато вашият фулфилмънт процес не е последователен или навременен, може да не успявате да осъществявате доставките навреме, което може да навреди на вашия бизнес.

Жена която работи в склад

Погледнете статистическите данни – 43% от клиентите казват, че няма да пазаруват отново от електронен магазин поне месец след негативно преживяване при доставката. Други 38% от клиентите казват, че изобщо няма да пазаруват отново при такъв търговец. Фулфилмънтът има пряко въздействие върху клиентите. Те искат опции за доставка, които най-добре отговарят на техните нужди. Предлагането на комбинация от бързи и умерени опции за доставка позволява на потребителите да избират въз основа на своите бюджетни и времеви ограничения.

Електронните магазини, които нямат ефективен фулфилмънт, рискуват да претърпят загуби, преди дори клиентите да им дадат шанс: 45% от клиентите казват, че са изоставили своята количка поради лоши възможности за доставка, а 58% от потребителите казват, че предпочитат да пазаруват от електронни магазини, които предлагат повече възможности за доставка.

Ако искате да спечелите конкурентно предимство, от решаващо значение е да удовлетворявате очакванията на клиентите за бърза доставка и възможности за връщане и замяна. Чрез оптимизиране на процесите за фулфилмънт:

  • Намалявате разходите си за доставка;
  • Намаляват оперативните разходи;
  • Разширявате клиентската си база (в световен мащаб);
  • Подобрявате обслужването на клиентите;Съсредоточавате се върху продажбите.

Предизвикателства при осъществяването на фулфилмънт

Не винаги е лесно да се приложат ефективни методи за фулфилмънт. Бизнесът се сблъсква със сложни предизвикателства при управлението на запасите и планирането на логистиката.

Ето кои са най-често срещаните проблеми при вътрешен фулфилмънт:

  • Управление на запасите: Изчерпването на наличностите е лесен начин да възпрете клиентите да пазаруват от вас. Електронните магазини, които поддържат и актуализират своята наличност на стоки, имат конкурентно предимство пред всички останали.
  • Планиране на търсенето: Изключително важно за фулфилмънта е да познавате търсенето на продуктите, които продавате. По този начин няма да се презапасите със стоки или пък да останете без наличност.
  • Логистично планиране: Процесът на доставка е също толкова важен за фулфилмънта, колкото и самата продажба, ако не и повече. Трябва да осигурите методите за бърза доставка на продукти на клиентите си. В противен случай забавянето може да навреди на репутацията на вашия електронен магазин.
  • Изпълнение на веригата за доставки: Дори при най-доброто планиране е възможно наличностите да се изчерпат, особено по време на неочаквани скокове в търсенето. Когато търсенето надхвърля наличното количество стоки, трябва да може да попълните липсите възможно най-бързо.

Куриери разтоварват пратки

Най-добри практики за изпълнение на фулфилмънт

Създаването на рационализиран процес на фулфилмънт е ключът към спечелването на клиентите и запазването на конкурентното ви предимство. Има няколко практики, които могат да ви помогнат да оптимизирате процесите си на фулфилмънт:

  1. Разберете какво работи най-добре за вас. Използвайте моделът на фулфилмънт, който най-добре отговаря на вашия бизнес. Той трябва да бъде достатъчно гъвкав, за да се справя с обема от поръчки, местоположението на клиентите и каналите за продажба. Ако продавате персонализирани или поръчкови продукти, тогава процесът на фулфилмънт трябва да може да отговори на тези сложности, без да води до ненужни закъснения.
  2. Използвайте софтуер за анализ на данните. Съществуват технологични решения, които ви позволяват да следите в реално време инвентара и ви дава възможност за по-точни прогнози на търсенето.
  3. Комуникирайте ясно и ефективно. С по-добра видимост на веригата за доставки може да зададете ясни очаквания на клиентите относно доставките.
  4. Обмислете автоматизация. И накрая, използвайте автоматизацията на складовете, за да подобрите ефективността и точността на изпълнение на поръчките, за да отговорите по-добре на очакванията на вашите клиенти.

Защо да изберем доставчик на фулфилмънт услуги

В по-голяма степен извършването на фулфилмънт услуги от трета страна е полезно винаги, когато търговецът иска да мащабира бизнеса си. Мислете за това като за елитна стратегия за посрещане на постоянно нарастващото търсене на клиенти, поради развиващата се електронна търговия. Най-важното е, че трябва да вземете предвид всички операции по управление на запасите. Няма да сбъркате, ако се доверите на професионалистите в извършването на фулфилмънт услуги.

Ако сами организирате обработката на поръчки, изпращането и приемането на върнатите стоки, трябва вие и вашият персонал да бъдете добре запознати с всики процеси на фулфилмънта, за да сведете до минимум възможните проблеми.

С преобладаването на най-модерните технологии, трябва да осъзнаете как автоматизацията играе централна роля в електронната търговия. По-обещаващ е фактът, че проследяването на пратките става по-лесно, когато работите с доставчик на фулфилмънт услуги. Не забравяйте и актуализациите на инвентара, които се извършват в реално време.

Куриер доставя пратка до адрес

Фулфилмънт услуги от bERS

Ние предлагаме услуги за управление на инвентара и фулфилмънт услуги на онлайн търговци от всякакъв вид и размери. Благодарение на bERS и нашите фулфилмънт услуги, вашият бизнес ще стане по-гъвкав. Ние ви предлагаме:

  • Технологии на една ръка разстояние. Като лидер в изпълнението на фулфилмънт услуги, ние внедрихме лесна за използване технология, която предоставя на онлайн търговците видимост и контрол.
  • Гъвкавост за вашия развиващ се бизнес. Нашите фулфилмънт услуги отговарят на вашите нужди, трансформирайки фиксираните разходи, като наем на склад, в променливи, които лесно могат да се мащабират с вашия бизнес.
  • Доверен партньор. bERS има повече от 10 години опит в сферата на логистичните услуги, благодарение на което ще ви е верен сътрудник и експертен съветник.

Заключение:

Експертите по дистрибуция и логистика за електронна търговия съветва, че извършването на фулфилмънт услуги от външни изпълнители има финансов смисъл, само ако предприемачът разполага с повече пари, отколкото време. Ако нямате излишни средства, трябва да го направите сами. Но ако можете да спечелите повече пари, вместо да се занимавате с фулфилмънт, проверете го на външен изпълнител.

ОСТАВЕТЕ КОМЕНТАР

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *