Системите за управление на склад, известни още като WMS (Warehouse Management Systems), са цялостно решение за управление на складове. Те обхващат организацията на складовото стопанство, управлението на наличности, следене на серийните номера и сроковете на годност на стоките. Използването на WMS води до увеличаване на ефективността, оптимизиране на складовите процеси и по-добро управление на складовите наличности. Останете с нас, за да разберете какво представляват системите за управление на склад, какви ползи носят на бизнеса и какви са законовите изисквания за внедряването им.
Какво представляват системите за управление на склад?
Акценти
Системите за управление на складове са софтуерни приложения, които служат за поддръжка и оптимизиране на складовите наличности, както и управление на центъра за дистрибуция. Тези програми помагат за управлението при преместването и съхраняването на стоки в склада, както и за дейностите, свързани с ежедневното планиране, организиране и контрол на стоките в склада.
Внедряването на складовите системи за управление в работния процес води до елиминиране на нуждата от допълнителен ресурс при обработка на складовите документи. Всичко се обработва изцяло в системата, която подава информация към служителите и улеснява обработването на документите. Използването на складовата програма дава възможност на служителите в цялата компания да работят едновременно. Независимо от тяхната локация, те могат в реално време да проследяват стоковата наличност в склада по места и партиди.
Системите за управление на склад са отлично решение за компании, които искат да разполагат с актуална информация за моментната наличност в склада по всяко едно време. Те са подходящи и за фирми с големи складове, при които управлението на наличности е труден процес, който отнема много време и ресурси. Използването на такава система във вашия склад води до минимизирането на вероятността от грешки. Всички действия в системата се извършват посредством сканиране на баркод и това води до точното отбелязване на стоката в склада.
Какви ползи за бизнеса носят системите за управление на склад?
Използването на система за управление на склад позволява на компаниите да получат реална видимост на складовата си наличност. Софтуерните решения оптимизират работата в целия склад, помагат за лесното намиране на стоките и бързата подготовка за изпращане. Правилното адаптиране на такава система спрямо потребностите на вашия бизнес има редица предимства. Нека разгледаме някои от тях:
- Системата за управление на склад (WMS) предоставя точна информация за наличностите, местоположението и движението на стоките. Това помага да се избегне възможността за презапасяване или прекалено дълго залежаване на стоките;
- Помага за организацията и подредбата на складовите пространства и логистичните зони. Това води до концентриране на стоките на едно място и по-малко заето място в склада;
- Висока продуктивност на персонала чрез оптимално разпределение на задачите;
- Минимизиране на грешки и пропуски. Намаляване на разходите за обратен транспорт и неустойки по договори за доставки вследствие на допуснати грешки;
- Бързо и лесно обработване на доставки и поръчки. WMS помага за бързото приемане, презареждане, подготвяне и доставяне на стоките. Тъй като работата се извършва по-бързо, ще ви е необходимо и по-малко количество персонал;
- WMS позволява да направите точна оценка на разходите за труд и себестойност на предлаганите услуги;
- Системите за управление на склад имат оптимизиран и адаптиран графичен интерфейс, с който се работи лесно. Това позволява на новите служители бързо да навлязат в работата без да изпитват затруднения с разучаването на системата;
- Складовата система дава изчерпателна информация, който помага за планирането и оптимизацията на целия работен процес.
Какви за изискванията за системите СУПТО?
Лицата, избрали да ползват в търговски обект софтуер, включен в публичния електронен списък на СУПТО (софтуери за управление на продажби в търговските обекти), подават информация в НАП в срок до 7 дни от инсталирането на софтуера. При промяна на подадените данни лицата подават информация за това отново в 7-дневен срок. Изключение правят лицата, които са избрали да използват СУПТО по чл. 52а, ал. 2 от Наредбата №Н-18 от Закона за данък върху добавената стойност – те нямат задължение да подават информация за използвания софтуер в търговските обекти.
Всеки обект, който е избрал да ползва софтуер, включен в списъка на СУПТО, задължително трябва да използва софтуера за управление на всички работещи фискални устройства в обекта. Фискалните устройства могат да се използват само като фискален принтер без да се преминава в друг режим на работа. Допуска се да се тестват нови версии на софтуера при спазване на определени условия като преди това се уведоми НАП. В обекта може да се ползва само и единствено одобреният софтуер.
Заявлението, която се подава към НАП при желание за използване на СУПТО, трябва да включва следната информация:
- наименование и адрес на обекта;
- наименование и версия на софтуера;
- лице, от което е закупен софтуерът;
- начална дата на използване на софтуера;
- свързани към софтуера фискални устройства;
- местоположение на базата данни.
Защо да ползвате услугите за инвентаризация на стоката от експерти
Складовата логистика е от голямо значение за всеки бизнес, чиято дейност е свързана с търговия на стоки. Правилното управление и добрата организация в складовите стопанства води до улесняване на работния процес и повишаване на ефективността. За да постигнат това, много компании се доверяват на опита на логистични компании, които предлагат професионални решения за съхраняването и доставките на стоки.
Логистична компания bERS предлага на своите партньори специално разработена система за инвентаризация, която предлага много повече от пренареждане и мониторинг на запасите. Тя е разработена чрез въвеждането на строги, оперативни процедури, които дават възжносност на складовите работници да работят бързо и ефикасно, свеждайки грешките до минимум.
Освен че се съхраняваме поверените ни от вас стоки, ние се грижим за тях, като поставяме етикети, обозначаващи статуса на стоките, след което ги обработваме според партидата и срока на годност. Нашият ангажимент към стоките започва от момента на прием, така че сме добре подготвени и винаги можем да ви дадем точна информация относно състоянието и оставащата им годност.
Логистична компания bERS е професионалист с над 10 годишен опит в сферата на логистиката и всички свързани с нея услуги като управление на инвентара. Ние извършваме своята дейност по инвентаризация напълно прозрачно, за да може да сте спокойни относно съхранението и състояние на продуктите във всеки един момент.
Системите за управление на склад са модерно решение за извършването на цялостния работен процес в едно складово стопанство. Те позволяват бързо и лесно да се локализира всяка една стока в склада и да се получи информация относно номер на партидата и срок на годност. Складовите системи минимизират вероятността от грешки, тъй като са лесни за употреба и цялата информация за стоките минава през електронни устройства. Те също така помагат на компаниите да изпълняват поръчките по-бързо и мигновенно да проверят статуса на всеки един продукт в склада. Използването на система на управление на склада позволява да се постигне среда без хартия, която помага на служителите да бъдат по-ефективни при обработването на заявките за изпращане на стоките.