Какво представлява интензивната дистрибуция?

Какво представлява интензивната дистрибуция?

Логистиката е сред най-важните фактори за успешното развитие на всеки един бизнес, тъй като осигурява преноса на стоки от компанията до потребителя. Когато тя и дистрибуционните канали са добре организирани, шансът за реализиране на по-големи печалби с по-малки разходи значително се увеличават.

За да се възползвате максимално добре от възможностите за развитие на вашия бизнес, е добре да сте запознати със значението на различните видове дистрибуция. По този начин ще може да изберете най-подходящия за вашата дейност. В днешната статия ще разгледаме по-подробно интензивната дистрибуция и нейните основни предимства, недостатъци и канали. Тя е и един от най-разпространените видове, затова е твърде вероятно да бъде подходящо допълнение и за вашата компания, така че останете с нас до края!

Какво представлява интензивната дистрибуция

Интензивната дистрибуция, както подсказва и наименованието, е маркетингова стратегия, която се старае да разпространи продуктите във възможно най-голям брой търговски обекти, използвайки различни канали (посредници). Обикновено стоките, които се дистрибутират по този начин, не принадлежат към определен сегмент и се купуват от всички. Те са масови, ценово достъпни, бързооборотни и не предполагат много време за обмисляне на покупката и сравняване на алтернативите (такива са например дъвки, хляб, алкохол, безалкохолни напитки, цигари, вестници и списания и др.). Основното, на което разчитат производителите на подобни продукти, са навиците и рутинните покупки на хората. Това е и причината конвенционалните стоки да са разпространени във възможно най-голям брой обекти – магазини, бензиностанции, големи супермаркети и т.н.

Основното, на което се разчита при интензивната дистрибуция, е лесният и удобен достъп до продукта. Това предполага масовото му разпространение и достъпността му във възможно най-голям брой търговски обекти. А това, от своя страна, изисква и добре планирана логистика и дистрибуционна мрежа. При интензивната дистрибуция, за разлика от селективната, производителите нямат контрол върху каналите и посредниците.

Мъж говори по телефон

Какви са предимствата на интензивната дистрибуция?

Вече сте наясно, че основната цел на интензивната дистрибуция е крайният клиент да бъде възможно най-улеснен при намирането и закупуването на продуктите с широко потребление. Сред основните предимства е и неограниченият брой посредници, което предполага по-лесното покриване на повече търговски обекти и географски региони. Добрата снабденост на продукта и покриването на възможно най-голям пазар предполага и по-големи печалби. Цените се определят спрямо конкуренцията, което в определени случаи също може да се разглежда като добро предимство на дистрибуционната мрежа.

Основна стратегия е да се завладее колкото се може по-голям дял от пазара, тъй като цената на продуктите сама по себе си е по-ниска. Постоянната наличност, осигурена от добре изградената интензивна дистрибуционна мрежа, е ключовият фактор моделът да проработи и да донесе възможно най-големи печалби на вашия бизнес. Освен че предизвиква продажби, интензивната дистрибуция помага и за запаметяването на марката в съзнанието на потребителите и нейното съзнателно или несъзнателно търсене и предпочитане в бъдеще.

Има ли недостатъци интензивната дистрибуция?

Освен предимство обаче, големият брой канали и посредници понякога може да се превърне в сериозен недостатък, тъй като е трудно да се наложи контрол и проследимост по дистрибуционната верига. Лошо подбраните крайни точки на продажба могат да бъдат сред основните причини за по-малки печалби. Необходимо е да се подберат търговски обекти с удобно местоположение, добра посещаемост, както и продуктът да се намира на видимо и удобно място. Обикновено това са касите и неслучайно там са разположени толкова много бързооборотни стоки, които не изискват никакво обмисляне от страна на потребителя, а просто ги грабва в последния момент.

Друг фактор, който трябва да съобразите, е, че от интензивна дистрибуция се възползват производителите на ежедневно консумирани стоки, т.е. такива от голяма необходимост. Ако вашият продукт не е наличен в момента в мястото на продажба, то много слабо вероятно е клиентът да отиде до друг магазин само за да си закупи произведените от вас дъвки, безалкохолни напитки, хляб или др.

Празни рафтове в магазин

Снабдеността на толкова много търговски обекти с голям брой от продуктите налага и много масово производство. То трябва да бъде добре организирано, за да отговаря навременно на нуждите им и да успее да присъства активно във всички тях. Трудно за всяка компания е да се съобрази с предпочитанията и изискванията на толкова различните клиенти, които потребяват масовите стоки. Поради тази причина интензивната дистрибуция най-често се използва от по-големите фирми и производители. Трябва добре да обмислите и съобразите производствения капацитет и ресурс, с които разполагате.

Защо интензивната дистрибуция може да бъде решението за вашия бизнес?

Добрата снабденост с продукта означава по-големи финансови постъпления за компанията. А интензивната дистрибуция осигурява точно това – лесен достъп до масовите продукти, навсякъде и по всяко време. Освен това ще може да наблюдавате на кои места продуктът ви се купува повече, което да ви даде и по-точни маркетингови данни и основи за анализи, които впоследствие да повишат печалбите ви. Тези данни ще ви бъдат от полза и за провеждане на бъдещи промоционални кампании и при анализирането на ценовата чувствителност на различните потребители.

Те ще ви помогнат да разберете къде си струва да положите усилия в позиционирането на продукта и в кои обекти това е излишно. Масовизирането на продукта коства по-голямо капиталовложение и усилия в началото, но веднъж наложил се като предпочитан и винаги достъпен избор сред потребителите, инвестицията ще бъде напълно оправдана. А след успешното завладяване на определена географска област, със сигурност може да се насочите и към следващия регион!

Дистрибуционни и маркетингови услуги за вашия бизнес от bERS

Ние, от bERS, знаем колко трудно може да бъде за един бизнес изграждането и следването на правилна маркетингова стратегия, както и изпълнението на всички нейни цели, неотменна част от които е и дистрибуцията. Все пак от наличието на продуктите и навременното им доставяне до клиентите зависят печалбите на компанията.

Мъж пазарува в магазин

За да ви улесним максимално и да разполагате с достатъчно време, което да вложите в развитието на останалите аспекти от вашия бизнес, ние ви предлагаме надежден логистичен партньор в лицето на bERS. От нас ще получите сигурна логистика, складиране, изрядно попълнена документация, добавена стойност и човешко отношение! Предлагаме пълен набор от логистични услуги, които да осигурят на вашите потребители гарантираната и навременна доставка, която заслужават, а на вас – спокойствието, че логистиката на бизнеса ви е в сигурни ръце!

Благодарим ви, че останахте с нас до края на статията и се запознахте с най-важната информация около интензивната дистрибуция! Вече знаете, че колкото по-добре е организирана тя и в колкото по-голям брой търговски обекти предлагате постоянна наличност от своите продукти, толкова по-възможно е да постигнете и големи печалби за своята компания. Освен това по този начин ще успеете да направите продуктите си разпознаваеми и отличими сред останалите и ще имате възможността да повлияете и на импулсивните решения за покупка на клиентите!

ОСТАВЕТЕ КОМЕНТАР

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *